Despre mine

Fotografia mea
"De la sublim la ridicol nu este decat un pas"

...

de referinta

popasuri in ganduri...

Compteur pour blog gratuit

Mi-a inchis Dumnezeu gura...cu cinci herpesuri. Mi-au inflorit intr-o seara, in mai putin de doua ore dupa ce am iesit de la birou, in mod strategic, in toate punctele cardinale, nelasandu-mi nici o posibilitate de scapare. Am incheiat un armistitiu iar acum ma limitez, cat va dura invazia, sa zambesc delicat, sa mananc cat mai putin si sa vorbesc...aproape deloc. Trebuie sa recunosc ca mi-a si folosit. Imi este mult mai usor sa evit eventuale raspunsuri sau conversatii care nu ma inspira..."nu pot, ma doare gura..."
A fost haioasa reactia celor din jur, initial socati de o astfel de priveliste dar incercand totusi sa-si ascunda repulsia...eforturi ce au avut intotdeauna efect contrar si au culminat cu reactia mamei, care, privindu-ma ingrozita ieri dimineata, a izbucnit "Doamne, mama, ce urata esti..." Si eu care credeam ca puiul ciorii:)...
Mi-am incoronat astazi tacerea cu o surpriza incantatoare. Plimbandu-ma pe aleile Romei, sub o caldura sufocanta care iti topeste creierul si orice idee care s-ar putea ascunde la suprafata lui, am dat peste un anticariat. Un loc ingust si prafuit, plin pana in tavan de carti de toate tipurile.. Nu stiu de ce m-au atras intotdeauna. Chiar simplul fapt de a avea cartile in preajma ma face sa ma simt bine... Cum am nevoie de un dictionar italian-roman destul de cuprinzator si nu reusesc sa-l gasesc niciunde, acasa sau aici, ma hotarasc sa-mi incerc norocul. Domnul cu pricina imi raspunde ca nu are decat editii de buzunar...dar incepe sa caute asiduu, intr-un colt numai de el stiut...ceva...numai de el stiut... Se intoarce invingator...cu o carte "batrana" cum nu mai vedeam de mult. Imi aducea aminte de lada de carti descoperita in podul bunicii mele, cand aveam numai 12 ani, pe care ma uita Dumnezeu rasfoindu-le... Citesc.."la lingua italana - edizione romena definitiva"... Mmmmm.... "Imi pare rau, dar nu am nevoie de asa ceva.. Am deja carti de gramatica..." Incep totusi sa o rasfoiesc incet, incet si gasesc..."Brasov -tip. "Tribuna" - 1942 - Edizioni dell'Istituto di cultura italiana in Romania"... mmmm... continui sa culeg... pag. 42 - "Mortua est", alaturi tradusa in italiana, pag. 75 - un fragment din "Amintiri din copilarie"...Regasesc "La noi" de Octavian Goga, "Nirvana" a lui Caragiale, "Lampa marei insomnii" a lui Teodoreanu...pagini de literatura care mi-au incantat adolescenta, scrise acolo exemplificativ, alaturi de cele de literatura italiana... Uite-asa, din intamplare... Un zambet larg imi lumineaza fata... Mare indrazneala!...imi aduse aminte "dusmanul".
Imi este acum imposibil sa las cartea din mana... " E tacere. Nu se aude decat rontaitul oilor care pasc mai prin apropiere si din cand in cand - cling clang - tilinca sutaselor. Nici un nor pe cer, nici o aidere de vant. Peisajul e curat, proaspat, scaldat in lumina de sarbatoare a inaltimilor. In fund, se zaresc lin ondulate, albastrii, coamele muntilor. Copacii au stat din freamat, apele soptesc a vis..."
Ce bine ca nu pot vorbi!

0 comentarii

Trimiteți un comentariu

D-ale sufletului

...

"Cuvantul fara lucrare se aseamana cu cel ce zugraveste apa pe pereti si poate sa moara de sete langa ea..." Sfantul Isaac Sirul

Timpul

Oaspeti

zori de viata

"Am vazut Raiul! striga fericit copilul, prin manastire. Am vazut Raiul! ", repeta el, pentru fiecare monah in parte. "Nu se poate! strigau acestia. Cum arata?" "E plin de iertare!",murmura copilul.